Van 1 november tot uiterlijk 1 december staat de vragenlijst in het VECOZO Zorginkoopportaal weer voor u open om wijzigingen op uw overeenkomst met ingangsdatum 1 januari 2022 door te voeren.
Indien er door uw wijziging in de vragenlijst een nieuw contractvoorstel wordt gedaan, zijn de nieuwe tarieven daarin verwerkt. Zorg en Zekerheid indexeert uw tarieven voor 2022. Wij volgen de indexatie van de NZa. De nieuwe tarieven vindt u binnenkort op onze website. Aan het eind van dit jaar ontvangt u een extra nieuwsbrief over hoe de indexatie wordt toegepast op uw tarieven.
Niets doen indien u geen wijzigingen wenst in uw overeenkomst
Hoeft u niets te wijzigen aan uw overeenkomst huisartsenzorg? Dan mag u de oproep om de vragenlijst in te vullen negeren. U hoeft niet naar het VECOZO Zorginkoopportaal te gaan. Ook de automatisch vanuit VECOZO gegenereerde herinneringse-mails mag u dan negeren. Wij kunnen deze helaas niet voor u uitschakelen.
Alle wijzigingen in één keer doorgeven
Heeft u wel wijzigingen door te voeren voor Q1 2022? Vul deze dan allemaal tegelijk in de vragenlijst in. Zodra u de vragenlijst heeft bevestigd, ook al is dit ruim voor de deadline, is het niet meer mogelijk om terug te gaan en een extra wijziging door te geven. U zult dan moeten wachten tot volgend kwartaal. Door de vragenlijst op 1 november al voor u open te zetten geven we u ruim de tijd om uw wijzigingen door te geven, maar besef dat u zeker moet zijn dat u al uw wijzigingen heeft ingevuld wanneer u de vragenlijst bevestigt.
Harde deadline: 1 december
De vragenlijst sluit een maand voor ingang van het nieuwe kwartaal. Zodoende heeft onze afdeling Contractbeheer voldoende tijd om alle mutaties te verwerken en de nieuwe tarieven door te sturen naar de verre verzekeraars. Dit betekent dat u voor 1 december de vragenlijst geheel bevestigd moet hebben in het VECOZO Zorginkoopportaal, willen wij uw mutaties kunnen verwerken voor Q1 2022
POH-samenwerking? Mail naar Contractbeheer
Indien u een praktijkondersteuner samen met andere praktijken als samenwerking inzet, betekent een wijziging op de praktijkondersteuner een wijziging voor alle samenwerkende praktijken. Dit vereist veel administratie voor de huisartsen binnen de samenwerking en handwerk van onze afdeling Contractbeheer. Mailt u in dat geval, na bevestiging van de vragenlijst, direct alle relevante gegevens naar huisartsen@zorgenzekerheid.nl. Graag denken wij met u mee over eenvoudigere contractering bij het delen van een POH.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Bij vragen over uw overeenkomst is onze afdeling Contractbeheer bereikbaar op huisartsen@zorgenzekerheid.nl.
|