Hoe zit het ook alweer met declareren van tandheelkundige kosten ten gevolge van een ongeval? Wij merken op dat wij steeds vaker declaraties ontvangen voor ongevalsdekking met een ontbrekend machtigingsnummer of dat er gedeclareerd wordt als er nog geen machtiging is afgegeven. Dit zorgt ervoor dat het gedeclareerde bedrag niet volledig wordt vergoed en is niet in het belang van onze verzekerde.
Hieronder leggen we de werkwijze uit zodat de aanvragen en declaraties snel en zorgvuldig verwerkt kunnen worden.
Het ongeval moet binnen zestig dagen bij Zorg en Zekerheid bekend zijn. Dit kan door een melding van de verzekerde, maar ook door de aanvraag voor de machtiging binnen zestig dagen bij ons in te dienen. U vraagt een machtiging aan voor de behandeling wat een direct gevolg is van het ongeval via het digitale machtigingenportaal van VECOZO Machtigingenportaal | VECOZO. Let er hierbij op dat u ook alle gevraagde documenten meestuurt; zoals relevante (röntgen)foto's van voor en na het ongeval. Via VECOZO ontvangt u een reactie op de aanvraag. Na het beëindigen van het behandelplan declareert u de behandeling direct via VECOZO bij Zorg en Zekerheid met het verkregen machtigingsnummer. Alleen als dit nummer bij de declaratie opgenomen is kunnen we de declaratie op de juiste wijze vergoeden.
Wanneer een declaratie zonder machtigingsnummer wordt ingediend, volgt er eventueel een gedeeltelijke vergoeding uit de AV.
|