Indien u deze e-mail niet goed ontvangt, klik dan hier voor de webversie.
 
Logo Zorg en Zekerheid
 
 
 
 
Voorwoord

Welke ontwikkelingen spelen er binnen Zorg en Zekerheid op het gebied van de huisartsenzorg? U leest er alles over in deze nieuwsbrief. Heeft u vragen over een van de onderwerpen? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via telefoonnummer (071) 5 825 880 of zorginkoop.huisartsen@zorgenzekerheid.nl. Ontvangt u de nieuwsbrief niet rechtstreeks, dan kunt u zich via dit mailadres inschrijven.

Met vriendelijke groet namens team Zorginkoop Huisartsenzorg,

Erik Kramer
Inge Huernink
Ingrid Lemmens
Susanne Brown
Gerhard Magis

 

Aanlevering DTO en Spiegelinformatie 2019

Op 1 februari jongstleden was uw deadline voor de aanlevering van de presentielijsten van uw DTO- en Spiegelinformatiebijeenkomsten in 2019. We hebben gemerkt dat sommigen van u nog druk bezig waren met de contractering 2020 en daardoor deze deadline zijn vergeten. Wij zijn bereid om uitstel te verlenen voor het indienen van de presentielijsten tot 1 maart 2020. Documenten met betrekking tot DTO en Spiegelinformatie 2019 die na 1 maart 2020 worden ingediend, zullen niet meer in behandeling genomen worden.

De voorwaarden voor de prestaties DTO en Spiegelinformatie kunt u terugvinden in ‘Bijlage 6a Contractuele bepalingen Segment 3 2019’ bij uw overeenkomst Huisartsenzorg 2018-2019. Deze kunt u terugvinden op onze website.

De presentielijsten DTO 2019 kunt u e-mailen naar dto@zorgenzekerheid.nl.

De presentielijsten Spiegelinformatie 2019 kunt u e-mailen naar huisartsen@zorgenzekerheid.nl.

Wij vragen u om de presentielijsten duidelijk leesbaar in te vullen. Indien onze afdeling Contractbeheer de praktijk-AGB-codes niet kan lezen, kan de prestatie niet toegekend worden.

In 2020 is de prestatie Spiegelinformatie een resultaatsbeloning achteraf geworden, conform de prestatie DTO. Dit is besloten omdat de afgelopen paar jaar teveel huisartsen niet aan de voorwaarden bleken te voldoen. Over de jaren 2018 en 2019 kunnen nog terugvorderingen volgen voor de prestatie Spiegelinformatie.

 

Mutaties op de overeenkomst Huisartsenzorg doorgeven voor Q2

Zoals in eerdere jaren kunt u ieder kwartaal mutaties doorgeven op uw overeenkomst Huisartsenzorg. Dit zal digitaal verlopen via het Vecozo Zorginkoopportaal.

Eind deze maand (wij streven naar 24 februari) zullen wij een vragenlijst voor u klaarzetten in de uitvraagmodule van het Vecozo Zorginkoopportaal. Hierin kunt u uw mutaties voor Q2 doorgeven en indien van toepassing ook nieuwe contractmodules aanvragen. Voor aanvang van ieder kwartaal zullen wij u deze optie bieden. Zodra de vragenlijst voor u klaarstaat, krijgt u hiervan een melding op het e-mailadres welke voor uw praktijk in het AGB-register staat vermeld.

U dient al uw mutaties voor het volgende kwartaal in één keer door te geven. Per kwartaal staat de vragenlijst enkele weken open voor uw mutaties met een harde sluitingsdatum. Na het bevestigen van de vragenlijst is het níet meer mogelijk om verdere mutaties door te geven. Verdere mutaties kunt u pas het volgende kwartaal indienen, zodra de volgende vragenlijst voor u openstaat. Let u er dus op dat u de vragenlijst tijdig bevestigt en dat u deze voor bevestiging volledig en juist invult!

U krijgt in de vragenlijst de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de volgende onderdelen van uw overeenkomst:

  • Totaal patiëntenaantal, mits wijziging groter dan 100 patiënten;
  • POH-GGZ;
  • POH-S;
  • POH-GCO;
  • M&I verrichtingen: spleetlamp, PaTz(*), visite door palliatief consulent, en abdominale echografie;
  • Service & Bereikbaarheid;
  • Stoppen Met Roken;
  • Overige S3 prestaties: accreditering, en horizontaal doorverwijzen.

(*)Let op: ook al betreffen PaTz-besprekingen een prestatiecode in het overeenkomstdeel ‘Overige S3 prestaties’, vragen wij u om een verandering in uw deelname in een PaTz-groep door te geven via het vragenlijstgedeelte over M&I verrichtingen.

Indien u uw totale patiëntenaantal wijzigt, veranderen automatisch uw tarieven voor POH-GGZ, POH-S, POH-GCO en Service & Bereikbaarheid. Wanneer u begint – of juist stopt – met het inzetten van een POH-S, zal uw M&I-tarief spirometrie veranderen.

Voor mutaties in S3 prestaties die hierboven niet genoemd zijn, alsook bevoegdheid in SCEN en Verloskundige zorg, verzoeken wij u om contact op te nemen met Contractbeheer op huisartsen@zorgenzekerheid.nl.

 
 
 
Suggesties Reageren Afmelden
  Facebook LinkedIn Twitter Youtube

Deze nieuwsbrief is een uitgave van Zorg en Zekerheid.

U ontvangt deze e-mail omdat u heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van de activiteiten van Zorg en Zekerheid.

© 2024 Zorg en Zekerheid - Disclaimer - Privacy