De door ons gecontracteerde huisartsenpraktijken kunnen ieder kwartaal mutaties doorgeven op de overeenkomst Huisartsenzorg. Dit verloopt digitaal via het VECOZO Zorginkoopportaal.
Op vrijdag 1 mei is een vragenlijst voor u opengezet in de uitvraagmodule van het VECOZO Zorginkoopportaal. U heeft hiervan een melding gekregen op het e-mailadres welke voor uw praktijk in het AGB-register staat vermeld. Door middel van deze vragenlijst kunt u uw mutaties en nieuwe aanvragen voor Q3 2020 aan ons doorgeven. Het betreft dus mutaties in de tarieven die ingaan per 1 juli 2020. De vragenlijst staat voor u open tot 1 juni.
Niets doen indien u geen wijzigingen wenst in uw overeenkomst Hoeft u niets te wijzigen aan uw overeenkomst huisartsenzorg? Dan mag u de oproep om de vragenlijst in te vullen negeren! U hoeft níet naar het VECOZO Zorginkoopportaal te gaan. Ook de automatisch vanuit VECOZO gegenereerde herinneringse-mails mag u dan negeren.
Alle wijzigingen in één keer doorgeven Indien u meerdere wijzigingen wenst door te geven, dient u deze allemaal in één keer door te geven. Wijzigingen worden pas aan ons door gegeven wanneer u de vragenlijst definitief bevestigt. Zodra u de vragenlijst heeft bevestigd, ook al is dit ruim voor de deadline, is het níet meer mogelijk om terug te gaan en een extra wijziging door te geven. U zult dan moeten wachten tot volgend kwartaal. Door de vragenlijst op 1 mei al voor u open te zetten geven we u ruim de tijd om uw wijzigingen door te geven, maar besef dat u zeker moet zijn dat u al uw wijzigingen volledig en juist heeft ingevuld wanneer u de vragenlijst bevestigt.
Harde deadline: 1 juni De vragenlijst sluit een maand voor ingang van het nieuwe kwartaal. Zodoende heeft onze afdeling contractbeheer voldoende tijd om alle mutaties te verwerken en de nieuwe tarieven door te sturen naar de verre verzekeraars. Dit betekent dat u voor 1 juni de vragenlijst geheel bevestigd moet hebben in het VECOZO Zorginkoopportaal, willen wij uw mutaties kunnen verwerken voor Q3.
Mogelijke wijzigingen in uw overeenkomst U krijgt in de vragenlijst de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de volgende onderdelen van uw overeenkomst:
- Totaal patiëntenaantal, mits wijziging groter dan 100 patiënten;
- POH-GGZ;
- POH-S;
- POH-GCO;
- M&I verrichtingen: spleetlamp, PaTz(*), visite door palliatief consulent, en abdominale echografie;
- Service & Bereikbaarheid;
- Stoppen Met Roken;
- Overige S3 prestaties: accreditering, en horizontaal doorverwijzen.
(*)Let op: ook al betreffen PaTz-besprekingen een prestatiecode in het overeenkomstdeel ‘Overige S3 prestaties’, vragen wij u om een verandering in uw deelname in een PaTz-groep door te geven via het vragenlijstgedeelte over M&I verrichtingen.
Een wijziging in totaal patiëntenaantal wordt alleen verwerkt indien de afwijking groter is dan 100 patiënten. In dit geval veranderen automatisch ook uw tarieven voor POH-GGZ, POH-S, POH-GCO en Service & Bereikbaarheid. Wanneer u begint – of juist stopt – met het inzetten van een POH-S, zal uw M&I-tarief spirometrie veranderen.
Voor mutaties in S3 prestaties die hierboven niet genoemd zijn, alsook bevoegdheid in SCEN en Verloskundige zorg, verzoeken wij u om contact op te nemen met Contractbeheer op huisartsen@zorgenzekerheid.nl.
Indien u een praktijkondersteuner samen met andere praktijken als POH-samenwerking inzet, betekent een wijziging op de praktijkondersteuner een wijziging voor alle samenwerkende praktijken. Dit vereist veel handwerk van onze afdeling Contractbeheer. Mailt u in dat geval, na bevestiging van de vragenlijst, direct alle relevante gegevens naar huisartsen@zorgenzekerheid.nl.
|